Our school Rovinari
Proiect nr. 2024-RO01- KA121- SCH- 000206400 (Anul II)
ACREDITARE ERASMUS+2023-2027
Școala Gimnazială Nr.3 Rovinari are o tradiție de peste 10 ani in accesarea proiectelor europene de tip educație școlară. În anul 2012 Școala Gimnazială Nr.3 Rovinari a primit titlul de Școala Europeană, iar in anul 2023 am obtținut Acreditare Erasmus+ până in anul 2027.
OBIECTIVE ACREDITARE ERASMUS+:
1.Creșterea cu 40% a numărului profesorilor care vor urma cursuri de îmbunătățire a competențelor digitale.
2. Scăderea absenteismului școlar cu 40%, prin creșterea incluziunii copiilor dezavantajați.
3. Creșterea cu 30% a numărului de profesori care utilizează metode inovative pentru creșterea incluziunii elevilor dezavantajați.
4.Creșterea cu 20% a implicării școlii în proiecte internationale.
Courses and training Istanbul
În perioada 17-21 februarie 2025 cadrele didactice de la Școala Gimnazială nr.3, Rovinari, județul Gorj, Oprea Radu-Ion, Stoian Andrei-Irinel și Popescu Adrian au fost implicate în proiectul Erasmus desfășurat de asociația Edu2Grow cu titlul Inclusive Clasroom trough ICT nr. 2024-RO01-KA121-SCH-000206400- implementat în unitatea școlară de către doamna director prof. Cincă Mihaela-Emilia, în orașul Istanbul, Turcia.
Desfășurarea cursului: o săptămână de cunoaștere, învățare și colaborare
În prima zi, a avut loc o introducere în curs și stabilirea obiectivelor. Participanțiilor li s-a prezentat scopul cursului, au discutat despre așteptările lor, au identificat nevoile de formare și obiectivele personale. În această primă zi, accentul a fost pus pe importanța colaborării și a muncii în echipă.
Activitățile din ziua a doua s-au axat pe descoperirea si utilizarea de aplicatii practice pe calculator utilizand diverse programe software precum: Canva, Book Creator, Story Jumper, Luzia, Lumen, ChatGpt, ChatPDF, Check Plagiarism.com.
În a treia zi, a avut loc o vizită la o școală gimnazială din Istanbul, care a permis participanților să învețe din experiența colegilor lor din Turcia. S-a pus accent pe diverse metode non-formale de învățare și pe înțelegerea diversității culturale. Ziua a patra a continuat cu realizarea de materiale care sa permită profesorilor sa realizeze ore de curs mult mai dinamice si creative cu ajutorul aplicaiiilor mai sus menționate. În ultima zi de formare a avut loc activitatea de diseminare a cunoștințelor dobândite și de acordare a certificatelor de participare. S-au pus bazele unor rețele de parteneriate pentru viitoare colaborări educaționale. A fost realizată evaluarea cursului. La final, fiecare participant a primit un certificat de absolvire.
Produse finale realizate de profesorii Școlii Gimnaziale Nr.3 Rovinari
Aplicatia Padlet
Aplicatia Suno
Aplicatia Book Creator
Aplicatia Wordwall
Mobilitate de grup Antalya
În perioada 17.03-21.03.2025 opt elevi ai scolii noastre au participat la activitatea de mobilitate a elevilor in Antalya, Turcia. Acestia au fost insotiti de catre doua cadre didactice. Programul saptamanii:
In prima zi a avut loc ceremonia de deschidere in care participantii la mobilitate au fost intampinati de directorul și cadrele didactice de la scoala gazda. Domnul profesor de limba engleză a facut introducerea in program si o prezentare generala a activitatilor saptamanii. Am facut turul ghidat al scolii dupa care, elevii, au desfasurat alaturi de elevii din scoala gazda activitati de socializare- jocuri de cunoastere. Programul a continuat cu participarea la un proiect artistic colaborativ pentru a stimula creativitatea si munca in echipă. In cadrul acestei activitati elevii au folosit diverse materiale: pânză, nasturi, ațe de diferite culori, paiete, au conturat diverse desene, au croit materialele, au cusut și au realizat diferite obiecte (inimioare, soricei, păpusi, etc). În timpul desfășurării acestei activități, participantii au purtat discutii exersandu-si limba engleza, si-au marit increderea in fortele proprii, si-au dezvoltat creativitatea si munca in echipa.
A doua zi elevii au participat la diferite ore: ora de științe, engleză, desen. In cadrul orei de limba engleză au fost prezentate metode de predare a limbilor straine. Programul a continuat cu prezentarea patrimoniului national si cultural al celor doua tari ( prezentare PPT) si cu o activitate culturala desfasurata in siturile cu o mare incarcatura istorica Myra, Biserica Sf. Nicolae. Elevii au participat cu interes la activitati de dialog, exersand astfel limba engleza și dezvoltandu-si abilitatile lingvistice. Ei si-au dezvoltat gandirea transversala, autoreflectia si abilitatile emotionale.
In urmatoarea zi, indrumati de cadrele didactice, elevii romani si turci, , au utilizat diferite jocuri digitale folosind platforma interactiva kahoot, au realizat diverse prezentari folosind anumite instrumente digitale (canva). Au conceput materiale de invatare prin care au redat, impreuna, frumusetile celor doua tari creand postere digitale. Astfel, elevii au dobandit abilitati de secol XXI prin utilizarea diverselor jocuri digitale.
In ziua a patra, participantii la mobilitate impreuna cu elevii turci, la ora de educatie civica, au purtat discuții despre protectia mediului si incalzirea globala, despre drepturile omului si cetatenia europeana.
In a cincia zi s-a desfasurat activitatea finala care a presupus evaluarea activitatilor desfasurate, elevii intelegand importanta utilizarii tehnologiei si-au imbogatit cunostintele, abilitatile si valorile cheie care ii vor motiva si ii vor imputernici sa devina indivizi activi care actioneaza pentru o Europa activa. Elevii sunt capabili sa inteleaga diversitatea culturala, sa valorizeze mostenirile istorice si culturale.
Job shadowing FINLANDA
În perioada 31.03-04.04.2025, 2 cadre didactice, au mers în Helsinki, Finlanda în mobilitate de job shadowing la o școala din Espoo. Au observat actul didactic finlandez, observarea fiind axată pe dezvoltarea competentelor interculturale ale cadrelor didactice si a strategiilor de lucru pentru o abordare curriculara adaptata grupurilor de elevi cu diferite niveluri culturale si de invatare si pe folosirea tehnologiei digitale in incluziunea elevilor.
Aceasta experienta a oferit o perspectiva valoroasa asupra modului in care scolile finlandeze integreaza tehnologia digitala si promoveaza incluziunea in procesul educational.
Au observat metode si strategii didactice diverse:
•Integrarea tehnologiei digitale: utilizarea platformelor interactive, aplicatiilor educationale si resurselor digitale pentru a stimula implicarea elevilor, personalizarea invatarii si colaborarea in clasa;
•Incluziunea elevilor: adaptarea activitatilor si materialelor pentru a raspunde diversitatii nevoilor, utilizarea instrumentelor digitale pentru sprijin diferentiat si promovarea participarii active a tuturor elevilor;
•Planificarea si organizarea lectiilor, care combină metode inovative si flexibilitate pentru a raspunde nevoilor individuale;
•Colaborarea intre cadre didactice, pentru schimbul de bune practici si crearea unui mediu educational incluziv.
Aceasta experienta a fost extrem de utila pentru dezvoltarea lor profesionala, oferindu-le idei concrete si bune practici pe care le-au integrat in activitatea didactica
Mobilitate de grup Katerini, Grecia
În perioada 05-09.05.2025, s-a desfășurat programul educațional de mobilitate Erasmus+, pentru șase elevi ai Școlii Gimnaziale Nr.3 Rovinari, în orașul Katerini, Grecia. Elevii au fost însoțiți de două cadre didactice.
Programul săptămânii a fost următorul:
În prima zi s-a desfășurat o întâlnire de prezentare a programului și a participanților unde s-au identificat nevoile și așteptările fiecăruia. A urmat pertecerea de bun venit cu dansuri grecești și muzică tradițională.
A doua zi am mers la Școala Platon din Katerini. Am făcut turul ghidat al școlii, ne-a fost prezentat sistemul de educație elen. Elevii au participat la ora de activități sportive împreună cu elevii greci. Au urmat activitățile outdoor în rezervația naturală de la Muntele Olimp și introducere în mitologia greacă. Am vizitat și Mănăstirea Sf. Efrem Sirul.
În cea de-a treia zi, elevii au participat la ore de informatică, unde au desfășurat activități de învățare moderne, utilizând diverse jocuri și platforme interactive, apoi au învățat să danseze dansuri grecești îndrumați de un cadru didactic al școlii. Ziua a continuat cu excursie culturală la Salonic.
A patra zi a continuat cu participarea elevilor noștri la ore de muzică, matematică si logică, ora de mitologie greacă și învățarea alfabetului grecesc. A urmat acțiunea de ecologizare a plajei, unde s-au strâns gunoaiele găsite.
Ziua a cincea a fost atribuită excursiei culturale la Meteora, monument al Patrimoniului UNESCO și prezentarea unui atelier de icoane.
În ultima zi a mobilității, a avut loc festivitatea de premiere, elevii noștri primind certificate de participare din partea instituției gazdă. Fiecare elev a împartășit impresii despre activitățile desfășurate.
Prin participarea la acest program de mobilitate, elevii si-au dezvoltat și si-au îmbunătățit competențele lingvistice, au deprins apetitul pentru explorare și diversitate culturală, au participat la metode de învățare diverse și au învățat să se adapteze la situații diferite, au rămas cu amintiri de neuitat și au crescut din punct de vedere personal.
Courses and training Roma, Italia
În perioada 28 mai – 1 iunie 2025, trei cadre didactice din cadrul unității noastre școlare au participat la cursul de formare „Non formal for inclusion”, organizat de Edu2Grow la Roma, Italia, în cadrul programului Erasmus+ nr. 2024-1-RO01-KA121-SCH-000206400
Activitatea de formare a avut ca scop promovarea incluziunii prin metode de educație nonformală și dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice în lucrul cu grupuri diverse de elevi.
Pe parcursul celor cinci zile, participanții au fost implicați în ateliere interactive, exerciții de colaborare și schimburi de experiență cu profesori din diferite țări europene. Atmosfera deschisă și dinamică a contribuit la formarea unei rețele internaționale de cadre didactice preocupate de educația incluzivă și de inovarea procesului de învățare.
Experiența Erasmus+ a reprezentat o oportunitate valoroasă de dezvoltare personală și profesională, iar cunoștințele dobândite vor fi aplicate în activitățile școlii pentru a sprijini incluziunea și participarea activă a tuturor elevilor.
Proiectele Erasmus+ contribuie la deschiderea orizonturilor educaționale, la formarea unei mentalități europene și la consolidarea valorilor precum toleranța, diversitatea și cooperarea. Astfel de experiențe oferă profesorilor inspirația și motivația necesare pentru a construi un mediu școlar modern, incluziv și orientat spre nevoile fiecărui elev.
DISEMINARE Proiect nr. 2024-1-RO01-KA121-SCH-000206400
Cadrele didactice de la Scoala Gimnaziala Nr.3 Rovinari au impartasit experientele Erasmus+ din acest an scolar in cadrul Conferintei" Exemple de bună practică în proiectele Erasmus+" organizata de Scoala Gimnaziala Constantin Brancusi' Tg Jiu.
Activități:
Centrul de vizitare din Bumbești Jiu al parcului Național Defileul Jiului, a găzduit 20 de elevi ai Școlii Gimnaziale nr. 3 Rovinari , într-o activitate cu impact educațional cu valență ecologică.
În cadrul vizitei, elevii au beneficiat de prezentări detaliate despre flora și fauna protejată a Parcul Național Defileul Jiului, primind informații esențiale privind importanța conservării biodiversității și gestionării resurselor naturale .
Această experiență educațională nu doar că aduce valoare informațională, ci și consolidează angajamentul nostru de a cultiva un sentiment de responsabilitate față de mediul înconjurător, aspect ce constituie o prioritate în politica instituțională și, totodată, un pilon esențial al dezvoltării durabile.
Invităm întreaga comunitate să se informeze și să se implice activ în acțiuni similare, pentru ca, împreună, să contribuim la formarea unor cetățeni responsabili și atenți la protejarea mediului natural .
Festivalul cultural-artistic ”Toamna- foșnet și culoare”, aflat la a II-a ediție, a reunit astăzi sub umbrela lui cadre didactice, elevi, părinți, bunici și autorități locale.
Activitate de ecologizare-prof. Huică Camelia
Conferința judeteana de diseminare a rezultatelor Proiectului Erasmus+ nr. 2024-1-RO01-KA121-SCH-000206400 (Acreditare Erasmus an II), proiect implementat de ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 ROVINARI și coordonat de doamna profesor Cincă Mihaela.
Am avut bucuria de a avea alături de noi Inspectoratul Școlar Județean Gorj, reprezentat de doamna inspector pentru proiecte europene Rădoi Adriana Cristina, precum și Ambasadorul Erasmus Gorj, doamna prof. Dragotă Teodora.
De asemenea, au fost prezenți numeroși profesori din școlile din Rovinari și din localitățile învecinate.
Evenimentul a fost o ocazie de a împărtăși experiențele și rezultatele obținute prin mobilitățile Erasmus, care contribuie la modernizarea procesului educațional și la deschiderea elevilor și cadrelor didactice către o educație europeană, inovativă și de calitate.
Ne bucurăm că putem împărtăși aceste experiențe și suntem mândri că Școala Gimnazială Nr. 3 Rovinari face parte din marea familie Erasmus+!
Mulțumim tuturor celor prezenți pentru susținere și implicare! Proiectele Erasmus+ demonstrează că, prin colaborare și schimb de bune practici, putem construi împreună un viitor mai bun pentru educație!
Proiect nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000134426 – ACREDITARE ERASMUS+2023-2027
Proiect nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000134426
RESURSE DIGITALE
Google Docs
Aplicatie pentru crearea si editarea documentelor. Permite utilizatorilor sa creeze si sa editeze fisiere online in timp ce colaboreaza cu alti utilizatori in timp real. Este disponibila si in varianta aplicatie mobila. (gratuit
Google Classroom
Aceasta aplicatie ajuta la eficientizarea procesului de partajare a fisierelor intre profesori si elevi. Profesorul poate inscrie intr-o clasa elevii printr-un cod privat astfel elevii pot trimite lucrari pentru a fi notati. Este un sistem de management al clasei. (gratuit)
Google Drive
Google Drive este un serviciu de stocare online a fisierelor. Ofera 15 GB (gratuit) pe o perioada nelimitata destinati depozitarii tip-cloud a fisierelor. Este disponibil si in varianta aplicatie mobila.
Canva
Platforma de design grafic care permite cu usurinta oricui sa creeze grafica, prezentari, afise, documente si alt continut vizual. (gratuit)
Prezi
Aplicatie ce ajuta la crearea prezentarilor atractive si dinamice. Are diverse optiuni printre care: se pot seta sali de sedinte virtuale, se poate adauga continut audio si video la prezentare. (gratuit)
Quiz your English
O aplicatie interactiva ce te ajuta sa inveti limba engeza intr-un mod
distractiv.(gratuit)
Padlet
Site web folosit cu usurinta de catre profesori, elevi, profesionisti si persoane de toate varstele din intreaga lume. Ofera un mod simplu de a crea continut in orice format, colabora si edita.(gratuit)
Kahoot
Platforma interactiva bazata pe joc si tehnologie educationala. Cu ajutorul acesteia pot fi create jocuri pentru toate varstele pentru orice subiect.(gratuit)
Scratch
Site web cu ajutorul caruia puteti crea proiecte, povesti interactive, jocuri si animatii. Este folosit atat la scoala cat si in mediul privat.(gratuit)
Learning Apps
Aplicatie interactiva care sprijina procesele de invatare si predare cu module interactive.(gratuit)
My Own Conference
Aplicatie utilizata pentru organizarea conferintelor video la distanta. (gratuit)
Lino.it
Aplicatie colaborativa prin care elevii pot posta raspunsuri la intrebari, pot trimite studiu, imagini, filmulete. (gratuit)
Scoala Gimnaziala Nr. 3 Rovinari
ERASMUS PROIECT
2023-1-RO01-KA121-SCH-000134426
05.08-09.08.2024- PRAGA
ZIUA 1- Introduction to ICT in Education
ERASMUS PROIECT
2023-1-RO01-KA121-SCH-000134426
05.08-09.08.2024- PRAGA
ZIUA 3 Simple Coding
ERASMUS PROIECT
2023-1-RO01-KA121-SCH-000134426
05.08-09.08.2024- PRAGA
ZIUA 4 - Weebly/WebQuests
Erasmus+ “ Make technology your friend!” Edu2Grow @EurpopeanAgency
20.07- 28.07. 2024
Erasmus+ “ Make technology your friend!” Edu2Grow @EurpopeanAgency
20.07- 28.07. 2024
Day 1-Culture and interculturality
Erasmus+ “ Make technology your friend!” Edu2Grow @EurpopeanAgency
20.07- 28.07. 2024
Culture and interculturality
Erasmus+ “ Make technology your friend!” Edu2Grow @reper EurpopeanAgency
20.07- 28.07. 2024
Day 2 Digital apps – tablets and smartphones
Erasmus+ “ Make technology your friend!” Edu2Grow @reper EurpopeanAgency
20.07- 28.07. 2024
Day 3- Digital apps
Erasmus+ “ Make technology your friend!” Edu2Grow @reper EurpopeanAgency
20.07- 28.07. 2024
Day 5
Trei cadre didactice de la Școala Gimnazială Nr.3 Rovinari, au participat la cursul de formare “Non formal for inclusion”, în cadrul Erasmus+ Accreditation proiect nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH000134426, care s-a desfășurat în Istanbul , în perioada 27.06- 05.07. 2024. Doamnele profesoare participante la acest curs predau discipline diferite: Olaru Roxana- profesor de limba engleză și limba franceză, Ioniță Delia-profesor de fizică și Mihăilescu Delia-profesor de matematică. Modulele cursului au fost: Cultură și interculturalitate, Comunicarea și dinamica grupului, Metode de educație non-formală pentru incluziune, Managementul conflictului și medierea, Evaluare.
Cursul a avut ca scop utilizarea metodelor de educație non-formală pentru a favoriza incluziunea, activități și instrumente de educație non-formală utilizate în mediul formal pentru a asigura incluziunea și integrarea tuturor elevilor.
“ Non formal for inclusion”- Istanbul
Day 1 -Culture and interculturallity
Mobilitate in cadrul Acreditarii Erasmus proiect nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000134426
“ Non formal for inclusion”
Day 2- Communication
Mobilitate in cadrul Acreditarii Erasmus proiect nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000134426
“ Non formal for inclusion”
Day 3- Team building
Mobilitate in cadrul Acreditarii Erasmus proiect nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000134426
Erasmus+ Non- formal education Edu2Grow Colony of Creators @EurpopeanAgency 26.06- 05.07. 2024
Intercultural lunch, Inovative Experiences, Communication Tehniques, Istanbul City Hunt
Erasmus+ Non-formal for inclusion
Day 7 Visit to Kadir Has Ilkokulu School Istanbul
În perioada 22-26 aprilie 2024, 7 elevi ai unității noastre școlare, însoțiti de 2 cadre didactice, au participat la mobilitatea de grup în cadrul Proiectului Erasmus+ nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000134426 la școala Antalya Barosu MTAL, Antalya, Turcia. Elevii au desfășurat diferite activități care au avut ca temă incluziunea: prezentări PPT, mese rotunde, realizare de postere, ateliere de lucru, vizite culturale. Tot în această perioadă, un alt cadru didactic a participat la activitați de Job shadowing.
Activități de pregatire a mobilității elevilor in cadrul Acreditarii Erasmus, Proiect nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000134426
Prima zi de activități a mobilității de grup in cadrul Acreditării Erasmus proiect nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000134426
A treia zi de mobilitate in cadrul Acreditarii Erasmus proiect nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000134426
Muzeul arheologic
A patra zi de mobilitate in cadrul Acreditarii Erasmus
proiect nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000134426